tisdag, april 08, 2008

Sovande poker spelaren

Jag sitter en kväll och dealar texas holdem på vårat 25/50nl bord.
På första position sitter en herre i 45 års åldern och han har nog fått ett par öl i sig innan han kom och satte sig vid bordet.
Efter att han har spelat i 20 minuter så börjar han se lite trött ut, och det slutar med att han somnar mot min axel undertiden om jag dealar.
Att han somnar är kanske inte så roligt, men varje gång det är hans tur så knuffar jag till honom, och han slänger yrvaket in några hundra i potten och somnar sedan mot min axel igen.
vad som gör historien riktigt rolig ar faktist att denne herre vinner de flesta av potterna som han är inblandad i och går ifrån bordet som den största vinnaren.

Alltså mitt tips till er, sov vid bordet när ni spelar texas Hold´em